B-kategorijas braukšanas eksāmena kārtošanas nianses
Iepriekš jau rakstījām par CSDD vadīšanas eksāmena kļūdu vērtēšanu b- kategorijas autotransportam, taču sniedzām nepilnīgu informāciju par kļūdu atspoguļojumu protokolā. Kā zināms eksāmenu iespējams nokārtot pieļaujot (1) ne vairāk divas vienāda rakstura vidēji smagas vai (2) ne vairāk kā trīs dažāda rakstura vidēji smagas kļūdas vai (3) ne vairāk kā piecas nenozīmīgas kļūdas, taču, ko tas nozīmē praksē tikai reti kurš apjauš. Protams, ir iespējams lasīt Ministru kabineta noteikumus un atbilstošo CSDD reglamentu, taču to visu daudz vienkāršāk var saprast, ja aplūko CSDD eksāmena protokolu.
Vadīšanas eksāmena kļūdu metodika
Kopumā vadīšanas eksāmena protokolā ir iespējams pieļaut 16 dažāda veida kļūdas, kas visas ir sadalītas četrās daļās: (1) transportlīdzekļa kontrolēšana, (2) Ceļu satiksmes noteikumu ievērošana, (3) Ceļu satiksmes drošība un (4) Ekonomiska, apkārtējai videi draudzīga braukšana. Katrā no tām ir iespējams pieļaut vismaz divu dažādu intensitāšu kļūdas.
Piemēram, nogriežoties pie sarkanā luksafora signāla tā tiks ieskaitīta kā bīstama kļūda un eksāmens būs beidzies, taču atsaucīgs instruktors ļaus turpināt braukt, lai jūs pierastu pie eksāmena atmosfēras, lai arī eksāmenu būtu iespējams uzreiz apturēt. Savukārt braukšanas ar neatbilstošu pārnesumu tiks novērtēta kā nenozīmīga kļūda (kategorija – darbība ar vadības ierīcēm un papildierīcēm, skat attēlu). Ja izdodas nokārtot eksāmenu atbilstoši prasībām, inspektors paraksta protokolu un jau pēc 15 – 30 minūtēm varat saņemt savu autovadītāja apliecību iepriekš par to samaksājot kasē un nofotogrāfējoties. Lai veicas.
Zemāk pievienotajā attēlā konfidencialitātes dēļ ir izdzēsta visa informācija par autoskolas audzēkni, kurš veiksmīgi nokārtojis b-kategorijas vadīšanas eksāmenu ar trīs vienāda rakstura nenozīmīgām kļūdām.
Kāda bija tava pieredze, kārtojot eksāmenu? Padalies komentāros vai