Padomi, kas ievērojami atvieglos braukšanas apmācību
Ja līdz šim neesi braucis, tad esi gatavs jaunai pieredzei. Nebaidies, jau pavisam drīz iemācīsies izkustināt auto no vietas, pārslēgt ātrumus, grozīt stūri, ieslēgt gaismas un iekļauties satiksmē. Sākotnēji svarīgākais ir iemācīties likt mašīnai pārvietoties, viss pārējais nāks pēc tam. Visvieglāk iemācīties braukt ir vasarā (mazāk nokrišņi, vairāk gaisma), bet visnoderīgāk ziemā (sliktāka redzamība, slīdamība, sniegs, vairāk jābrauc pa tumsu).
Kad paši pamati ir apgūti un teorija ir vismaz puslīdz skaidra (ideālā gadījumā jau nokārtots teorijas eksāmens), būs jāiemācās ievērot un pildīt ceļa zīmju, horizontālo apzīmējumu un luksoforu prasības, kā arī skatīties spoguļos un cienīt citu ceļu satiksmes dalībnieku (gājēji, velosipēdisti, citi auto, motocikli) tiesības atrasties uz ceļa.
Lai apmācība būtu maksimāli ātra ir svarīgi ievērot vairākus noteikumus, gan nodarbības laikā, gan ārpus tās.
Nodarbības laikā
1.) Koncentrējieties braukšanai un notikumiem uz ceļa;
2.) Uzmanīgi klausies instruktora komandas. Līdzīgi kā CSDD eksāmenā tās tiks dotas savlaicīgi un nepārprotami (ne vienmēr tā būs). Ja norādījumu nedzirdēji vai nesaprati, tad pārprasi vai lūdz paskaidrojumu;
3.) Braucot skaties ne tikai uz priekšējo auto, bet arī tālāk uz priekšu (bedres, ceļa zīmes, līnijas) un spoguļos. Sākumā būs grūti vēlāk pieradīsi;
4.) Braukšana krustojumā vienmēr ir pārbaudījums. Saņemot komandu pa nogriešanos (a) samazini ātrumu, (b) aplūko situāciju (ceļa zīmes, luksofori, līnijas, tramvaja sliežu un gājēju esamība), (c) pārliecinies vai neesi uz vienvirziena ceļa;
5.) Neseko priekšā braucošo piemēram. Iespējams, ka viņi tiesības ir ieguvuši pirms 20 gadiem, kad prasības bija minimālas vai vienkārši ir tiesības nopirkuši un noteikumus nepārzina. Tev ir jābrauc pareizi, pēc noteikumiem ( jāapgūst teorija), savādāk pie tiesībām netikt;
6.) Nedomā par tikko pieļautajām kļūdām. Analizēt kļūdas būs iespējams pēc nodarbības, braukšana turpinās un priekšā vēl ir ļoti daudz situācijas un apstākļi, kuros nepieciešama tava nedalīta uzmanība;
7.) Ja esi pieļāvis kļūdu un aizbraucis nepareizi, necenties pildīt iepriekšējo pavēli. Pastāv liela iespēja, ka tādējādi Tu būsi spiests izdarīt vēl lielāku pārkāpumu;
8.) Ja nepārzini braukšanas maršrutu, palūdz instruktoram, lai iepazīstina tevi ar galvenajiem atskaites punktiem (iestādes, skolas, parki, ielu nosaukumi). Tas palīdzēs atcerēties maršrutu un pa zināmu ceļu būs daudz vieglāk braukt citās reizēs.
PĒC NODARBĪBAS
1.) Apskati savu maršrutu kartē vai GPS (mūsdienās daudzos telefonos jau ir GPS), pārrunā galvenās kļūdas ar instruktoru;
2.) Mājās apsēdies un izbrauc maršrutu domās vēlreiz, sevišķi tās vietas, kurās bija kļūdas, taču brauc izbrauc šoreiz pareizi. Liela iespēja, ka vismaz sākotnēji to būs grūti izdarīt pilnvērtīgi, sevišķi, ja maršruts bija nezināms, taču ar laiku būs jau daudz vieglāk. Tu neatcerēsies visas detaļas, bet tikai pašu svarīgāko, zināsi krustojumus, lielākās ēkas, atcerēsies gājēju kuru nepalaidi garām vai sarežģītu līkumu, kuru izbrauci nepareizi u.t.t.;
3.) Ejot pa ielu, aplūko ceļa zīmes (arī papildzīmes), līnijas un luksoforus (arī papildsekcijas), pārdomā kā Tu izbrauktu konkrēto ceļa posmu vienā vai otrā situācijā;
4.) Ja tava pamatnodarbošanās ir saistīta ar ilgstošu skatīšanos datorā, tad novieto galda sānos kaut ko interesantu – akvāriju, smilšu pulksteni, tuvinieku foto, skaistu dabasskatu vai parastu pulksteni. Uzdevums ir ik pēc pāris minūtēm paskatīties uz sāniem, treniņu nolūkos to neilgu laiku var darīt, ik pēc pusminūtes. Mērķis atradināties no tuneļredzes, t.i. redzes koncentrāciju uz vidu, tieši sev pretī. Šī parādība daudziem traucē efektīvi apgūt skatīšanos spoguļos, bet bez šīs prasmes eksāmenu nokārtot nav iespējams.
Papildus tam ir vēl daudz nianses un noteikumi, kurus visus detalizēti spēs izstāstīt kvalificēts instruktors, tikai viņš ir jāatrod.